Zaobstarali ste si novú mačku?

Mačka – nový člen rodiny, Vám prinesie do života veľa lásky, radosti a bude Vám robiť spoločnosť. Na oplátku by ste sa mali snažiť svojej mačke zabezpečiť dobrú kvalitu života. Dá sa to jednoducho docieliť kvalitnou stravou, zaistením bezpečného prostredia na život mačky, venovaním jej dostatok pozornosti a pravidelnými kontrolami u veterinára.

Kedy mám prvý krát navštíviť veterinára s novou mačkou?

Navštíviť nás môžete hneď po zaobstaraní si mačky. Prvá návšteva u veterinára zahŕňa:

• kontrola identifikácie mačky (čipu), prípadne začipovanie
  • vystavenie zdravotného preukazu alebo pasu (ak ešte nebol vystavený)
  • komplexné klinické vyšetrenie
  • kontrola pravidelného odčervovania alebo účelové koprologické vyšetrenie (vyšetrenie trusu) v prípade podozrenia na endoparazity (vnútorné parazity)
  • kontrola srsti a kože na prítomnosť ektroparazitov (vonkajšie parazity)
  • základné vyšetrenie krvi
  • stanovenie vakcinačnej schémy
  • konzultácia ohľadom vhodnej stravy
  • konzultácia ohľadne sterilizácie/kastrácie mačky

Je vhodné moju mačku/kocúra sterilizovať/kastrovať?

Kastrácia kocúra/sterilizácia mačky nie len že znižuje nekontrolovaný rast populácie domácich zvierat, ale aj uľahčuje spolužitie s Vašim domácim zvieratkom. Sterilizované mačky sú prítulnejšie, hravejšie a uvoľnenejšie, kastrovaní kocúry bývajú pokojnejší, menej sa túlajú po vonku a hlavne neznačkujú svoje teritórium. Okrem toho, sterilizácia mačky znižuje riziko rozvoja rakoviny mliečnej žľazy v budúcnosti.

Čo je potrebné zabezpečiť pre moju mačku?

• S mačkou je potrebne manipulovať opatrne a jemne, treba jej venovať dostatok pozornosti, aspoň hodinu denne. Mačka by mala mať k dispozícii viacero možností na to, aby sa mohla zabaviť lovením, a tak uspokojiť svoje prirodzené inštinkty. Vhodné sú hračky, ktoré podporujú lovenie alebo naháňanie, rovnako prítomnosť škrabadiel spríjemňuje Vašej mačke spolužitie so svojim novým majiteľom.
  • Veľmi významným bodom je odstrániť všetky kvety/rastliny z dosahu Vašej mačky, nakoľko ich radi ohrýzajú, ale väčšina bytových rastlín je pre mačky toxická a môže spôsobiť vážnu otravu Vašej mačky.
  • Rovnako treba zabezpečiť všetky okná a balkóny, cez ktoré by mohla Vaša mačka vypadnúť a vážne sa zraniť. Prípady takýchto úrazov sú veľmi časté a netreba ich preto podceniť.

Čo mám na svojej mačke kontrolovať v domácom prostredí?

Je vhodné u Vašej mačky pravidelne kontrolovať dutinu ústnu, zuby, oči, uši. kvalitu srsti. Dôležité je tiež všímať si, či sa u Vašej mačky neobjavili problémy s príjmom potravy, s vylučovaním, so stratou hmotnosti, alebo so stratou záujmu o okolie. V prípade akýchkoľvek pochybností o zdravotnom stave Vášho domáceho miláčika nás neváhajte kontaktovať.